Recull de notícies del Departament

♦ Òscar Casas presenta el projecte Tecnologia amb valor, i parla del canvi d'hàbits en el consum d'aparells ternològics a la presentació de projectes del Centre de Cooperació i Desenvolupament - 05/04/2017

"La ciència que no és ficció" Entrevista a Elisenda Bou en El Mundo Empresarial - 02/04/2017

♦ Estudiants de l'ETSETB col·laboren amb el CERN cercant solucions per a quatre reptes socials

Placas solares con mayor rendimiento - CATALUNYA Vanguardista - 21/05/2015

La UPC, Telefónica i el Centre Mèdic Teknon presenten el primer 'holter' per la malaltia de parkinson -  21/04/2015
El 'holter' de Parkinson, una de les funcionalitats derivades del sistema REMPARK, revolucionarà el diagnòstic i l'autogestió de la malaltia mitjançant la monitorització objectiva, precisa i no invasiva dels símptomes motors de la malaltia del Parkinson.

Noves tecnologies per ajudar a malalts de parkinson. Euronews 13/03/2015.

♦ Barcelona TV (local Barcelona) - Les notícies de les 10, 13/03/2015, entrevista a Pablo Ortega, professor del Departament, sobre el potencial que té l'ús de l'energia solar a Catalunya.

Ritmo para romper el bloqueo de Parkinson. La Vanguardia, jueves 19 de febrero de 2015.

♦ Discurs inaugural 2015 de la Real Acadèmia Espanyola d'Enginyeria a càrrec de Luis Castañer.
Luis Castañer acadèmicinvestigador del Departament pronúncia el discurs d'inauguració del Curs Acadèmic 2015 de la Real Acadèmia d'Enginyeria "Chips en Marte"

Un dispositiu per rehabilitat el sòl pelvià des de casa s'assaja en hospitals europeus.

Una tecnologia patentada per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l’Hospital Clínic (HC) que permet realitzar la rehabilitació del sòl pelvià a domicili amb un alt nivell de prestacions, es millorarà i desenvoluparà a partir d’aquest any i s’assajarà en tres hospitals europeus. Es tracta d’una tecnologia dissenyada per investigadors del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) juntament amb un equip de la Unitat del Sòl Pelvià de l’HC de Barcelona, que creua les fronteres nacionals en el marc del projecte Women Up i amb el suport de sis països europeus.

♦ En clau upc
ο Reciclatge electrònic
ο Residus electrònics: on van a parar?
Eva Vidal, investigadora del Departament d'Enginyeria Electrònica Obre en finestra nova, ens parla en aquests vídeos de la viabilitat del reciclatge d'aquests aparells, tant des del punt de vista ambiental, com social i econòmic, i com s'està incorporant, en la formació dels futurs enginyers i enginyeres, l'anàlisi de tota la vida útil del producte (producció, ús i disposició final) a través de la incorporació de la competència de Sostenibilitat i Compromís Social en els plans d'estudis.

♦ On van a parar els milers de tones de residus electrònics que generem?
La professora del Departament Eva Vidal López, es entrevistada sobre el tema al programa de ràdio "El café de la República de Joan Barril.

♦ Seguint el pas del cor, batec a batec.
Benjamí Sánchez, investigador postdoctoral del Grup d’Instrumentació Electrònica i Biomèdica, del Departament d’Enginyeria Electrònica de la UPC, ha avançat en el desenvolupament d’eines per mesurar i identificar l’activitat del cor de manera continua, batec a batec, mitjançant la bioimpedància.

El projecte HELP, en el qual particpa el CEpTD, guardonat com a millor projecte europeu 2013.
Sensors per controlar la malaltia de Parkinson.
Desenvoluplen un sisstema que subministra automàticament la medicació als malats de Parkinson.

♦ Vigilar el corazón con una báscula

El grupo de Instrumentación, Sensores e Interfaces (ISI) ha inventado una báscula intuitiva y económica que, aparte de medir el peso, también permite realizar electrocardiogramas en casa, sólo con el contacto de los pies y de las manos. El ingenio demuestra la importancia de la telemedicina, que es muy útil para personas que necesitan un control cardiovascular frecuente.

♦ Com serà el primer cotxe verd de l'Estat?
Luis Romeral, director del grup d’Accionaments Electrònics i Aplicacions Industrials (MCIA) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ubicat al Campus de Terrassa, és el director científic de VERDE, un projecte CENIT (Consorcio Estratégico Nacional en Investigación Técnica) orientat a la generació del coneixement i la tecnologia necessaris per a la fabricació i comercialització del primer cotxe ecològic a Espanya. El grup MCIA col·labora amb la Fundació Centre Tecnològic de Manresa, l’organisme que coordina les àrees tècnica i administrativa del projecte, liderat pel Centre Tècnic de SEAT. MCIA gestiona 1,25 milions d’euros dins d’aquesta iniciativa, que aplega 20 empreses i 16 organismes públics de recerca.

Un controlador intel·ligent per garantir el subministrament elèctric.

El grup de recerca d’Electrònica Industrial de Terrassa ha desenvolupat un sistema per augmentar la seguretat i la fiabilitat de subministrament de la xarxa elèctrica. La finalitat és protegir les estacions transformadores contra sobrecàrregues, regular el subministrament d’energia durant les puntes de demanda i evitar-ne els talls en situacions d’emergència.